fredag

beathead

'On the road again, tradidaj di daj di daj..., on the road again... on the road again...'

Vaknade med en evig upprepning av orden 'on the road again' i huvudet.
Men eller hur?!
Känns långt ifrån det.

Även om jag inte kunde mer än så av texten när jag vaknade så kanske det är just så att jag inte kan vänta... det är ju faktiskt väldigt beskrivande, inser jag just precis nu när jag skriver. Jag är ju såå otålig. 'Just can't wait to get on the road again'. Och att vara med sina vänner.
Jamen okej då, jag fattar nu varför jag kunde vakna upp med den i huvudet. Konstiga hjärna!
Ibland förstår jag precis hur en låt kan dyka upp i huvudet på mig men många gånger är det ett mysterium, låtar jag inte gillar, låtar jag inte hört på åratal. Jag lyssnar ju nästan aldrig på radio. Det är inte därifrån de kommer.

Den här låten är inte heller en låt jag gillar men jag plockade den från soundtracket till Forrest Gump. Då när den tjatat tillräckligt länge i huvudet och det kändes nödvändigt att 'spela ut den' ur detsamma.

Willie Nelson; On the road again

Inga kommentarer: