onsdag

beathead

Kasettbandens tid.

Det verkar som om jag fått en tillbaka-till-80-talet-strömning. Kanske är det en ålderskris? De verkar poppa upp som svampar ur jorden runt omkring mig, ålderskriserna alltså. Människor runt omkring mig pratar väldigt mycket om år. Ja, och jag är inte sen att haka på i de samtalen.

Så kanske är det det som påverkar vilken musik som rör sig i huvudet nu, jag vet inte. Det jag vet är att P.Å, som jag var outgrundligt kär i som 15-åring, hade den här låten på sitt mesta blandband. Jo, just det, på kasettbandens tid. Minns ni?

Som det för mig tillbaka till tonåren! Jag tror det finns en mening med det för just den här musiken får mig mest att minnas det bra och kroppen hänger på; jag studsar runt, känner mig... ung... Får saker gjorda!

Jag hade ett antal band med titeln 'Blandat'. Numrerade som 'Blandat 4', 'Blandat 5' och så vidare. Blandat 23? Känns som ett gammalt favoritband.

Det jag vet är att jag själv inte hade den här låten på något band. Men nu har jag köpt den på iTunes Store! Hehehe.

Stevie Wonder; Part time lover


Man kanske skulle skaffa en?

Inga kommentarer: