torsdag

reklamspaning - gör ett klipp

Jag har hittat en misstänkt trend.
Detta vid en lätt saxning i vår största blaska.

Det handlar om att klippa i tidningar.

Inget nytt, tänker du.
Ja, det tänke jag med.
Men i DN de senaste dagarna kan man se, och nu är det inte rabattkuponger från någon mataffär jag pratar om, att annonsmakarna tycker att streckade linjer och en liten bild på en sax ska tydliggöra vad vi ska välja att lägga pengar på: en känd konditoribitsleverantör tycker vi ska klippa ur sockerbomben de har på bild, eftersom tidingspapper innehåller så mycket fibrer. En oerhört stor möbel- och inredningsleverantör tycker vi ska klippa ur remsor med dasspapper ut tidningen, en oavancerad gissning är att det är tänkt att demonstrera snålhet. (Varför klippa, jag vet en man som använder dito papper medelst enbart knöcklande... jo, på riktigt.)
Och så idag, något slags reklam för att gå ner i vikt. Klipp ut ett par bokstäver och vips... slipper du klippa kilar i dina kläder? Har du per automatik klippt bort valda delar på din kropp? Är tanken att alla vet att vare sig cykelslangar eller bildäck tål en schysst sax?
Nej, det klart jag fattar bättre än så.

Jag undrar mest om de har samma reklammakare allihopa?


Man får dock vara flink med saxen om man ska klara Beach 2009.

1 kommentar:

Unknown sa...

Undrar hur det passar in i detta att det även på seriesidorna (Stockholmsnatt, SvD) finns streckade linjer för att klippa ut...

T