måndag

beathead - vaggsång?!

Jag har en grej för tromboner.

Det var alltså den jag vaknade med i huvudet.

En grej för tromboner och en nästan lika stor grej för trumpeter. Det tog lång tid innan jag förstod det med mig själv (jag menar decennium) och den här låten bidrog definitivt till aha-upplevelsen. För ofta är det invävt i andra instrument och jag tänkter inte på det men när jag föll för den här låten blev det väldigt tydligt... kanske löjligt tydligt. Och då började jag hitta dem i all möjlig musik som jag gillar.

Annan kuriosa med denna låt är att jag sjöng den som vaggsång för D under den korta period när hon hade aningens svårare att sova. När hon var mindre än ett år alltså.
Nä, inte hela låten, den skulle jag säga är svårsjungen... bara orden. 'If you're fond of sand dunes and salty air, quaint little villages here and there' tog jag om och om och om och... ja ni fattar.

Inte så studsig för att vara GA.


Groove Armada; At the river


Inga kommentarer: