tisdag

beathead

Nu igen; en relativt kort bit av melodin.

En uppspeedad variant av tonerna till orden i titeln.
(Bortsett från att de inte lär ska sjunga 'star' som i titeln utan ett helt annat ord på fyra bokstäver.)

Första timmarna fick jag inte till fortsättningen på den, den övergick till Morcheeba från här om dagen och det hörde jag ju att det var fel...
... men när jag slutat tänka på det fick jag plötsligt både hela låten, namn på grupp och skiva i ett enda svep.

Bevisligen ska jag inte fundera så mycket - och det vet jag ju - universum tyckte jag skulle ha en påminnelse till bara. Så nu ska jag inte tänka, bara göra.

En extra mycket do-day.

Och börjar jag ändå tänka så ska jag se till att sjunga den här sången istället (jag får nog hitta på egen text för jag tycker det är jättesvårt att höra vad han säger och därmed lära mig texten på riktigt, spelar ju ingen roll att jag kan läsa den när jag inte får ihop det tillfredställande sedan ändå. Men. Jag ska sjunga på)

REM; Star me kitten

Inga kommentarer: