fredag

beathead - fårskallar

Dotter och jag har sedan en tid en gemensam låt som dyker upp stup i kvarten. Särskilt när vi sitter och äter faktiskt, så den kan inte riktigt räknas till 'dagens låt' men eftersom hon vaknade först idag och har 'Här kommer Pippi Långstrump' i huvudet så vill hon försöka ändra på det...

... och där kommer Fåret Shaun in. För det är den som dyker upp hos oss båda. Inte signaturmelodin (även om hon förstås sjunger den också) utan det långsammare plinkandet som är temat i programmet.

En av oss nynnar de första tonerna.
Och den andra fyller i med resten.

Och när hon ledsnat på Shaun greppar hon en näve luft nära sin lugg och slänger iväg och säger 'Bort! Bort ur mitt huvud!'.
Inte för att jag minns att jag gjort det men man kan ju gissa att det är jag som någon gång har frågat om en låt har fastnat i huvudet på henne. Och så har hon utvecklat det till att man kan ta den och slänga iväg den imaginära melodin.

Jag gillar det sättet.

Det som inte kan spelas bort kan kanske kastas bort?
Det brukar funka rätt bra för henne.

Utom med fåret Shaun, som brukar bräka och sedan komma skuttandes tillbaka! Och ibland kastar hon honom rakt på mig och sedan kan vi sitta och bolla med honom en stund. Kastar hon honom ut i hallen kommer han alltid tillbaka; hon säger att han åtminstone vill vara i köket med oss när vi äter.

Okej då.

Vi gillar ju Fåret Shaun rätt mycket båda två.

Jag ska se om jag kan plantera honom istället för Pippi som hon säger att hon är less på nu.

Bäääh!



Fåret Shaun på svt Play





Inga kommentarer: